Moja prywatna rafa koralowa / My private coral reef

, , No Comments
Tym razem coś dla mnie:) Dałam się ponieść fantazji i uszyłam dwie poszewki w dość kontrowersyjnych kolorach. Mój ulubiony morski w połączeniu z odcieniami koralu dał w efekcie bardzo energetyczny mix, który, mam nadzieję, będzie mi poprawiał humor w pochmurne dni.

This time I made something for myself:) I have gone a little crazy and I’ve sewn two cushions using rather controversial set of colors. I combined my favourite teal with several shades of coral, and the result is quite energetic. I hope looking at those cushions will cheer me up during cloudy days.


 Praca nad nimi była przede wszystkim okazją, aby poćwiczyć sobie pikowanie techniką free motion, o której wspomniałam w pierwszym poście. Na jedną z poduszek wybrałam dość prosty motyw kwiatowy (on jest naprawdę prosty - nie trzeba się martwić tym, czy będzie równo, i nie trzeba używać szablonu - po prostu pikuję i w tym czasie wymyślam, co ugotuję na obiad:D) .

This project was a great opportunity to practice free motion quilting, which I mentioned in my first post. I’ve chosen simple, floral quilting pattern for the first cushion. It honestly is simple – I didn’t need to worry about beeing accurate, and I didn’t need to use template – I simply quilted and was thinking about what I’m going to cook for dinner at the same timeJ





I jeszcze rzut oka na lewą stronę quiltu (tej strony nie widać, bo jest schowana wewnątrz poszewki).

And one closer look at the wrong side of a quilt (this side is hidden inside the pillowcase).


Drugą poszewkę przepikowałam wzdłóż szwów, a dodatkowo dwa paski uzupełniłam pikowaniem w tzw. bąbelki (bubbles). Ten motyw w szczególności pasował mi do morskiego klimatu poszewek, no i przede wszystkim również jest dość łatwy i pozwala nabrać wprawy w pikowaniu "z wolnej ręki".

The second cushion is quilted along stitches and I also used a bubbles pattern to quilt two random stripes. This motive corresponds with cushions’ marine theme, and what is more important, is rather easy and helps acquire practice in free motion quilting.



Poszewki zapinane są na zamek błyskawiczny. Na tył wybrałam bawełnę w kolorze beżowym, aby złagodzić ich dość agresywny charakter. Gdy już nie będę mogła na nie patrzeć, to po prostu odwrócę je tyłem;)

I added a zipper closure and decided to use cotton in neutral beige to tone down rather aggresive colors at the front. It could be useful when I would like to turn them over if they appear to be too annoying;)


0 komentarze:

Prześlij komentarz